Що таке франчайзинг простими словами – плюси і мінуси, як працювати

Что такое франчайзинг простыми словами - плюсы и минусы, как работать

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

Організувати свою справу – всього три слова, але тонни роботи, сил і часом коштів за ними. Деякі роблять все з нуля, деякі йдуть по більш легкому, протоптаною шляху – купують франшизу і розвивають свій бізнес в такому напрямку.

Що таке франшиза? Як це працює, які види бувають, плюси і мінуси франшизи докладно розглянемо далі.

Що таке франшиза?

Франшиза – це «право», яке надається торговою маркою, брендом, підприємцю відкрити свій бізнес під їх керівництвом і з використанням їх ТМ. Само собою, таке право надається на платній основі.

Наведемо тут і офіційне визначення. Франшиза – це комплекс благ на платній основі, який дозволяє фізичним і юридичним особам користуватися торговою маркою, авторськими розробками, техніками роботи.

Зовсім простими словами – франшиза дає можливість почати свою справу під керівництвом тієї чи іншої компанії. Для того, хто вирішив стати бізнесменом з нуля, взагалі не маючи досвіду роботи керівництва або управління проектами, такий варіант оптимальний, адже власник франшизи надає базу для початку роботи і консультаційну підтримку.

Приклад з реального життя

Візьмемо для прикладу ефемерного працівника кав’ярні, нехай це буде адміністратор. В один прекрасний день він вирішив, що працювати на «дядю» вистачить і пора розвивати свою справу.

А так як у нього був досвід керівництва саме закладом громадського харчування, він вирішив застосувати цю справу на практиці для свого бізнесу – купив франшизу однієї з кав’ярень і почав роботу. Почала успішно, так як незабаром його кав’ярня стала однією з кращих в місті.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

Сувора реальність

Тут не будемо приводити якихось прикладів, звернемося до статистики: більше 50% компаній не долають 2-річний рубіж роботи підприємства по франшизі. Причина, в більшості випадків: висока конкуренція.

Ризики того, що бізнес розвалиться, нижче, так як у вас є досвідчений наставник. Але, і є суттєве обмеження у веденні справ, так як вимоги власника франшизи доведеться виконувати в повній мірі, інакше він може просто припинити партнерські відносини.

розберемо поняття

Що таке франшиза простими словами ми вже визначили. Крім цього загального поняття існує наступне:

  • Франчайзер – компанія, яка продає франшизу.
  • Франчайзі – той, хто купує і використовує франшизу.
  • Франчайзинг – сама система продажу і роботи бізнесу по франшизі.

По суті, в цьому немає нічого складного – потрібно тільки розкласти все по поличках і розуміти, як ваш бізнес працює.

Основні види і типи франшиз

Налічується близько 70 напрямків франшиз, найбільш популярними видами є наступне:

  • Бізнес-ритейл – мережа роздрібних супермаркетів і точок продажу.
  • Точки громадського харчування – лідерами тут є кав’ярні, бургерной, майстерні пончиків.
  • Краса і здоров’я – фітнес-клуби, салони краси, перукарні.
  • Виробництво продуктів харчування.
  • Ломбарди, мікрофінансові організації.
  • Регіональні філії інтернет-магазинів.
  • Будівельний бізнес.

Ці напрямки бізнесу по франшизі найбільш популярні, так як послуги і товари, наведені вище, завжди користуються попитом, в будь-якому населеному пункті.

Існують наступні типи франшиз:

  • Класична або стандартна – тут присутні два види внеску, а також строгий контроль з боку власника франшизи.
  • Вільна – одна з найпопулярніших схем, так як надає свободу дій підприємцю, а щомісячні внески мінімальні.
  • Імпортозаміщуюча – виробництво товарів, аналогічно відповідній торговій марці.
  • Бізнес під ключ або срібна – власник торгової марки облаштовує бізнес під ключ, а покупець франшизи виплачує відсоток від доходу.
  • Бізнес в оренду – схема схожа на вищеописану, але договірні відносини тривають певний період. Після виплати обумовленої суми власник франшизи може викупити бізнес.
  • Золота франшиза – в цьому випадку власник франшизи викуповує монопольні права на бізнес, тобто в певному регіоні представником бренду буде тільки він.
  • Корпоративна -в такому випадку надається практично повна свобода дій, ведення бізнесу здійснюється на розсуд власника франшизи.

Само собою, що і вартість франшизи буде залежати від її виду – чим більше прав і вигідніше умови, тим більше початковий внесок.

Купівля франшизи

Франшиза купується одним із таких способів:

  • Паушальний внесок – в такому випадку оплата здійснюється один раз, при підписанні договору на покупку франшизи.
  • Роялті – цей варіант може обійтися дорожче, так як мова йде про щомісячне відрахування визначеної процентної частки від виручки. У більшості випадків це 5-10%.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

Відкриваємо бізнес по франшизі – плюси і мінуси

Бізнес по франшизі – це така ж складна робота, як і розвиток своєї справи без керівника, стартових вкладень і так далі. Тобто, всього того, що дає франшиза. Нижче розглянемо плюси і мінуси франшизи.

Позитивні сторони запуску франшизи

Безперечно, сюди віднесемо наступні фактори:

  • Узнаваемость- по суті, не потрібно витрачатися на іміджеву рекламу, так як марка або бренд вже відомі.
  • Швидкий вихід на окупність – так як ми говоримо про відомому бренді, про торгову марку, яку вже знає споживач, нестачі в клієнтах не буде.
  • Консультаційна підтримка та навчання – в цьому плані немає ризику для підприємця, так як його всьому навчають, допомагають з документальним оформленням і навіть бухгалтерією на початковому етапі, навчають специфіці ведення бізнесу.
  • Мінімальні витрати на рекламу – знову-таки, марка відома, про неї знають, так що досить буде промоакцій щодо відкриття та невелика рекламна кампанія для залучення клієнтів.
  • Мінімальні ризики – сам власник франшизи зацікавлений в тому, щоб бізнес розвивався і приносив хороший дохід, так що в цьому плані також надається сприяння.

Зверніть увагу, що деякі компанії навіть надають обладнання для запуску франшизи.

недоліки

Недоліки є, і треба сказати, досить серйозні:

  • Обмеженість в діях – в більшості випадків, особливо якщо це недорога франшиза, діє договір, умови якого порушувати не можна.
  • Примусова закупівля матеріалів та обладнання – також, як і в випадку вище, за договором власник франшизи зобов’язаний закуповувати все необхідне і за тією ціною, яку диктує продавець франшизи.
  • Жорсткі умови – не можна сказати, що це завжди, але існують такі договірні відносини, де власник франшизи змушений працювати мало не цілодобово.
  • Висока вартість – деякі види франшиз увазі оплату не тільки початкового внеску, але і частки щомісячного обороту.

Звичайно негативні сторони тут досить серйозні, але якщо зіставити їх з тими перевагами, які дає франшиза, особливо якщо говорити про початківця підприємця, то останнім все ж виграє.

Поширені запитання

У людини, який готується віддати енну суму і розвивати свій бізнес, однозначно будуть виникати питання. Нижче розглянемо найбільш популярні з них.

Чи варто відкривати бізнес по франшизі, якщо немає досвіду?

Якраз відкривати бізнес по франшизі людині без досвіду в підприємництві буде оптимальним варіантом. Але, попередньо потрібно ретельно вивчити інформацію про компанію, яка пропонує франшизу.

Чи існують франшизи без вкладень?

Отримати бізнес під ключ і при цьому не вкласти кошти – щось з області фантастики. Але, що стосується франшизи, то можна знайти варіант без початкового внеску. Ймовірно, що в таких випадках буде вище щомісячна виплата відсоткової частки, але при відсутності своїх грошей, такий варіант буде оптимальним.

Як правильно вибрати франшизу?

Це, мабуть, найчастіший і актуальне питання. При виборі варіанту для запуску франшизи потрібно особливу увагу приділяти таким факторам:

  • Початкові внески, щомісячні платежі. Обов’язково уважно вивчіть цей пункт, щоб не потрапити у фінансову кабалу, замість підприємництва.
  • Тривалість перебування компанії на ринку, її репутація.
  • Консультаційна підтримка та навчання, надання матеріалів – особливо важливий цей пункт для починаючого підприємця.

Навіть якщо вам хтось розповідає, що це «найвигідніша франшиза і я просто купаюся в грошах», все одно перевірте всі самостійно. Краще, якщо договору попередньо подивиться юрист.

Вартість франшизи і від чого залежить цінова політика?

Вартість франшизи буде залежати від наступних факторів:

  • Термін дії договору.
  • Наскільки відомий бренд – чим він популярніший, тим вище вартість франшизи.
  • Територіальне поширення.
  • Надання обладнання для запуску виробництва.

До слова сказати, найдорожча франшиза від відомого всім фаст-фуду «Макдональдс» – 1,5-2 мільйони доларів.

Чим відрізняється франшиза від франчайзингу?

Нічим, так як франшиза – це те, що ви купуєте і запускаєте, а франчайзинг загальна система продажу, запуску франшизи, роботи в такій системі.

Підведемо підсумки

Бізнес по франшизі – що це таке і чи вигідно? По суті, за певну суму підприємець отримує все, що потрібно для запуску своєї справи, а в деяких випадках бізнес під ключ. За це продавець франшизи вимагає початковий внесок або щомісячні виплати в певній відсотковій частці. У деяких випадках має місце змішаний тип: платити потрібно і перше, і друге.

Для починаючого підприємця бізнес по франшизі ідеальний варіант, тому що ризики мінімальні, а для успішного старту надається практично все необхідне. Тим більше, що сам продавець франшизи зацікавлений у розвитку бізнесу, оскільки це його дохід теж.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працюватиЩо таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працюватиЩо таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працюватиЩо таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працюватиЩо таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працюватиЩо таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працюватиЩо таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

Що таке франшиза і з чим її їдять. Плюси і мінуси бізнесу по франшизі

Блюдо під назвою франчайзинг в російській бізнес сфері поки в новинку, тому і подають його рідко. Дана область ще не спробувавши вітчизняними підприємцями, хоча, за оцінкою експертів, і переживає бурхливе зростання. У цій статті ми познайомимо вас з таким поняттям, як бізнес по франшизі і розглянемо всі його плюси і мінуси.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

А чи можу я відкрити свій бізнес по франшизі?

Виявляється, сьогодні щоб відкрити свою справу, не обов’язково починати все з нуля. Ви можете купити франшизу популярного бренду і заручитися підтримкою справжніх акул бізнесу, не замислюючись про розкручування і ризики.

Ви не помилилися: навіть домогосподарка і студент можуть відкрити власний бізнес і стати франчайзі, тобто користувачами відомої марки. Але є й інша сторона договору по франшизі – франчайзер або правовласник.

Це сфера для досвідчених підприємців: продаючи права на свій бренд, ви можете легко і без особливих витрат розширити і зміцнити свій бізнес.

Так як це працює? Наведемо приклад: припустимо, що ви випускник економічного ВУЗу, що володіє амбіціями і невеликими фінансами (близько 600 тисяч рублів). Ви активні і хочете відкрити власну справу, але абсолютно не уявляєте з чого почати. Подумайте: що вас найбільше цікавить, яка галузь вам ближче.

Існує величезна кількість можливостей почати свій бізнес з мінімальними вкладеннями, наприклад, в галузі освіти. Викупивши франшизу, ви зможете легко відкрити освітні курси, розвиваючий центр або навіть музичну школу.

Зверніть увагу

Виплачуючи франчайзеру невеликий відсоток від діяльності підприємства, через короткий час, ваш дохід може скласти понад мільйон рублів.

А може бути ви вже досить досвідчений ділок і володієте, наприклад, мережею магазинів одягу, але хочете розвивати свій бізнес далі: в ваших планах вихід на міжнародний ринок або ви просто шукаєте новий ринок збуту? Тоді вам відкривається перспектива стати франчайзером і розширювати свій бізнес, робити його затребуваним і популярним, не докладаючи особливих зусиль.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

На що звернути увагу при виборі франшизи?

Якщо ви все-таки зважилися почати роботу по франшизі, необхідно оцінити всі ризики, а також знати всі плюси і мінуси франчайзингу. Перш за все, необхідно звернути увагу на регіон, в якому ви будете вести бізнес. Уважно вивчивши каталоги франшиз, виберіть ту, яка буде працювати у вашій місцевості.

У Росії франшизи представлені практично у всіх галузях – від громадського харчування та продажу товару, до будівництва і туристичних послуг. Не забудьте перевірити рейтинг і репутацію обраної компанії. Оцініть, як довго фірма знаходиться на ринку, а також наявність у неї патентів і ліцензій на ведення діяльності.

Незаперечним аргументом на користь підприємства є наявність відділу по роботі з франчайзі. Там вам нададуть всю необхідну інформацію, можливість поспілкуватися з керівництвом і іншими франчайзі.

Не лякайтеся історій провалу франчайзі: повністю успішних франшиз не існує! Пам’ятайте: успішність тієї чи іншої франшизи можна відстежити за кількістю точок у її франчайзі. Вивчіть умови запуску бізнесу: термін контракту, початкові внески і щомісячні роялті.

Ви повинні чітко розуміти, за що ви платите гроші, будь то фіксована ставка або ж відсоток від прибутку. Можна заплатити зовсім невеликий паушальний внесок і скористатися бізнес-ідеєю, яку ви зможете в подальшому розвивати, а можна вкластися і отримати повний пакет підтримки і розвитку бізнесу від свого франчайзера.

Крім цього, варто звернути увагу на чистий прибуток, яку обіцяє той чи інший франчайзер. І ще один нюанс – внесок в невідомий бренд може принести прибуток в рази більшу і за менші терміни, ніж вклад в розкручену торгову марку. Тут уже як пощастить.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

А що, якщо я хочу стати франчайзером?

Розглянемо ж всі грані розвитку бізнесу по франчайзингу. Якщо ви маєте намір використовувати франчайзинг для розвитку своєї справи, будьте впевнені, що за короткий термін ви охопите величезну цільову аудиторію і зможете колосально розширити територіальні рамки свого бізнесу.

Ви гарантовано отримаєте стабільний дохід і не зробите помилок на початковому етапі. Крім цього, франчайзинг дає можливість не тільки зміцнити вже існуючий бізнес, а й розширити його межі. Франчайзеру, наприклад, набагато простіше отримати кредит на розвиток своїх франчайзі в банку, тому що він сам є гарантом.

Ось ще ряд плюсів розвитку бізнесу по франшизі для правовласника:

  • Доходи компанії, що продає франшизу, збільшуються в рази.
  • При створенні мережі, не потрібно вкладення власних коштів. Розширення йде за рахунок місцевих підприємців-франчайзі, які націлені на розвиток і збільшення доходів за рахунок власних сил. В даному випадку це реальна економія для франчайзера.
  • Мінімізується контроль над підопічними компаніями, адже, як говорилося в попередньому пункті, франчайзі самі зацікавлені в своєму розвитку. Не потрібно стежити за якістю виконаної роботи.
  • Франчайзинговою мережею досить просто управляти: досить створити штат менеджерів, які будуть ставити завдання і стежити за їх виконанням у всій корпорації.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

А які плюси є для франчайзі?

Якщо ви в бізнесі новачок, то франчайзинг для вас – це хороший і легкий старт. Ось ряд дуже переконливих переваг франчайзингу:

  • Франшиза – бізнес для новачків. Ви зможете відкрити свою справу, маючи навіть самі початкові уявлення про ведення бізнесу. Це стане гарною школою і послужить стартом для вашої справи. У ваших силах і інтересах розвивати бізнес далі.
  • Франчайзі починає роботу відразу під розкрученим брендом. Чи не доведеться витрачати час і гроші на просування і створення іміджу. Підприємець буде відразу отримувати дохід, не вкладаючись в рекламу та розкрутку своєї марки.
  • Купуючи франшизу, ви отримуєте всебічну підтримку з боку правовласника. Франчайзеру вигідний успіх своїх підопічних, тому що він просуває свій товар. Це гарна підмога недосвідченим бізнесменам дозволяє уникнути фатальних помилок на перших парах. Франчайзі проходить навчання, отримує все необхідне для ведення бізнесу. Не потрібно розвивати маркетингову стратегію і розробляти рекламну кампанію – все це надає франчайзер.
  • Франчайзер також займається наданням і навчанням персоналу.
  • Франчайзі отримує велику клієнтську базу, напрацьовану компанією. Весь досвід, аналіз ринку, можливі ризики і конкуренти, специфіка товару, також стають доступні підприємцю.
  • Зазвичай, новачкам дуже складно прорахувати окупність, витрати, збитки своєї справи. Це прогнозування бере на себе франчайзер.
  • Створивши франшизу, ви зміцнюєте партнерські відносини між компаніями. Взаємовигідний контракт підтримає ваш бізнес на плаву.
  • Франчайзинг надає різні рівні вхідних фінансових вкладень. Саме це дає можливість відкрити свою справу, як новачкам, при мінімальних вкладеннях, так і більш досвідченим бізнесменам з більш високим порогом, що вимагає високі стандарти.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

А мені точно підійде бізнес по франшизі?

Однак такий вид ведення бізнесу підходить не всім. Деяким підприємцям буде досить складно триматися в рамках договору по франчайзингу.

Подумайте про те, що вам доведеться постійно розвивати чужий бренд і витримувати певні правила, встановлені всередині корпорації. Доходи бренду в цьому випадку будуть неминуче впливати на ваші власні.

До того ж щомісяця доведеться відстібати відсоток правовласнику, який іноді представляє досить значні суми.

При всіх позитивних сторонах бізнесу по франшизі, варто оцінити і можливі мінуси даного виду бізнесу:

  • Навіть купивши франшизу відомого бренду, не факт, що ваш бізнес залишиться на плаву. Від банкрутства ніхто не застрахований. У цьому випадку франчайзі припиняє свою діяльність всередині мережі.
  • Ретельно читайте договір: в ньому часто прописані дуже жорсткі штрафні санкції за вихід з франшизи.
  • Франчайзер залишає за собою право в односторонньому порядку розірвати договір, якщо його не влаштовує політика підопічного підприємства. Великий ризик відразу залишитися біля розбитого корита.
  • Компанія, що дорожить своїм ім’ям, буде неодмінно спостерігати за вами, особливо на початковій стадії. Доведеться строго слідувати пунктам договору, дотримуватися формату, встановленого фірмою. Підприємець буде обмежений в своїх діях і з усіх питань повинен буде співпрацювати з правовласником.
  • Ціна франшизи відомих брендів досить велика для підприємців-початківців.
  • Щомісячна обов’язкова плата – роялті – також може виявитися досить високою.
  • Головний мінус, на який неодмінно варто звернути увагу – це обмежений термін договору, після якого вам доведеться покинути бізнес.

Є ризики і у франчайзерів, про яких теж не варто забувати:

  • Пам’ятайте, що продаючи свою франшизу і приймаючи чергового члена в свою «сім’ю», ви ділитеся усіма секретами фірми, відкриваючи маркетингові стратегії, рекламні фішки і комерційні таємниці. Варто дуже ретельно ставитися до вибору своїх франчайзі.
  • Від ваших підопічних буде залежати майбутній дохід корпорації, тому варто вибирати надійних франчайзі, зацікавлених в своєму розвитку, а не ганятися за легкими грошима.
  • На жаль, після закінчення терміну дії договору великий ризик дістати конкурента компанії, який в достатній мірі набрався досвіду, а також придбав своїх клієнтів за термін співпраці. Тому продумайте, як можна убезпечити себе заздалегідь.
  • Робота при створенні договору по франшизі – досить важкий і тоскний процес: необхідно прорахувати всі ризики і врахувати всі підводні камені.
  • Якщо раптом ви не позначили чіткі дії з того чи іншого питання, франчайзі може діяти на свій розсуд, що може йти врозріз з вашою точкою зору.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

І ще кілька важливих моментів для бізнесменів-початківців.

Не варто тішити себе ілюзіями з приводу того, що купивши франшизу, вам не доведеться більше нічого робити для розвитку свого бізнесу. По суті франчайзі не є інвестором: за паушальний внесок він отримує лише бізнес з підтримкою, а розвиток і величина доходу буде залежати від правильності стратегії і націленості на результат самого бізнесмена.

Чи не орієнтуйтеся на тенденції часу: на практиці вони часто виявляються невигідними для отримання доходу.

Орієнтуйтеся на свої інтереси: бізнес, який виявиться вам до душі, буде працювати на вас. Пропозиції з окупністю в пару місяців повинні викликати у вас недовіру.

Середній термін окупності по франшизі – від року. Франшизи до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян окупляться за сезон, наприклад, оренда спецтехніки.

Оцініть тверезо свої можливості. Якщо ви поки не бачите чіткої мети попереду, то можливо, ви ще не готові до бізнесу по франшизі. Іноді легше і краще для мережі відкрити ще одну власну точку, а не кілька партнерських.

Пам’ятайте, що для оформлення франшизного пропозиції вам буде потрібно не менше року, досить вагомі фінансові вкладення і реєстрація торгової марки в Роспатенті. Якщо ви все ж націлені відкрити франшизу, добре продумайте стратегію і можливі ризики для підприємства.

Не варто кидатися у вир з головою і намагатися відразу продати багато франшиз: підходите до вибору партнерів більш ретельно – від них буде залежати майбутній успіх вашої корпорації.

Плюси і мінуси франшизи або бізнесу по франчайзігну: чи варто так працювати?

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

Кожна людина, яка починає бізнес, замислюється, яким чином краще це зробити? Їли є можливість відкрити бізнес під франшизою, чи варто це робити?

Які плюси і мінуси франшизи є в бізнесі? У статті ми детально розглянемо франшизу, що це таке, плюси і мінуси.

переваги франчайзингу

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

    • Готовий бізнес – план.
    • Франчайзер пропонує франчайзі вже готовий бізнес план , повністю надається економічна честь підприємства. Підприємець зможе побачити аналіз беззбитковості, дізнатися, як і де краще відкрити своє підприємство під цією франшизою. Франчайзі покажуть графік витрат. У ньому буде вказано, куди доведеться витратити гроші. Це вагомий плюс, особливо, для тих, хто починає підприємницьку діяльність вперше.
    • Франчайзі відомо, що підприємство вже є на ринку і воно працює досить успішно. Це означає, відкривати підприємство під франшизою вигідно, адже воно вже працює, значить, і нове підприємство, работающеепо такому ж бізнес-план, не залишиться без уваги покупця.
    • Франчайзер допомагає з навчанням і підбором персоналу . Зазвичай персонал, який буде працювати на точці, відкритої по франшизі, проходить стажування на території вже діючих підприємств. А це досить важливо для відкриття підприємства, в роботі якого задіяний чималий штат працівників. Звичайно ж, є і варіанти франшизи для мікробізнесу, в якому будуть працювати 1-5 чоловік. В такому випадку, навчання, звичайно, проводиться в більш стислі терміни. На великих підприємствах, які відкриваються по франшизі, відбувається навчання не тільки рядового персоналу, але і менеджерського складу. Крім того, власник бізнесу також проходить навчання разом із співзасновниками. Це дуже важливо для людей, які не мають досвіду ведення бізнесу.
    • Підприємство, відкрите по франшизі, не вимагає великих вкладень на рекламу .Цим займається франчайзер.Правда, деякі франчайзери вимагають відрахування на рекламу, але далеко не все.В будь-якому випадку, відомий бренд, під яким працює франчайзі, вже забезпечує трафік відвідувачів. Максимум, на що власник такого бізнесу може витрачати гроші, так це відрахування на рекламу. Сам власник бізнесу не проводить жодних робіт для проведення рекламних акцій, всім цим займається франчайзер. Це істотно полегшує роботу франчайзі.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

  • Франчайзі, при відкритті бізнесу, отримує від франчайзера повну інструкцію , як і що робити. Есліето кафе або ресторан, то франчайзі отримає точну рецептуру страв, якщо це магазин, то франчайзі отримає інструкцію про те, якою має бути викладка продукції. Цей факт є безсумнівним плюсом при відкритті свого бізнесу, адже не треба продумувати такі нюанси самостійно, успішно працюють за такою схемою підприємства вже існують.
  • Франчайзі не думає про постачальників. Закупівля продукції відбувається у тих постачальників, які затверджені франчайзером, а це значить, що постачальників шукати вже не треба.
  • Бізнес по франшизі підходить тим, хто вирішив відкрити бізнес вперше в житті через те, що франчайзер надає підтримку франчайзі . Всі питання про те, як все робити, можна дізнатися у франчайзера.
  • Корпоративні стандарти роботи. Тобто, франчайзер продумав вже все до дрібниць, як повинні виглядати працівники, як вони повинні спілкуватися з покупцями. Це великий плюс для тих, хто відкривати свій бізнес вперше. підприємець отримує вже готову схему, яка працює і працює добре. (Для оцінки, наскільки добре працює підприємство, можна знайти в мережі інформацію, в якій прописані фінансові показники компанії. Ця інформація повинна бути відкритою).
  • Якщо підприємство працює під відомим брендом, воно викликає певний рівень довіри у покупців товарів або послуг. Причина цього проста. Адже покупці вже ходили в такі заклади і впевнені в якості роботи персоналу, в бездоганній якості продукції, яка надається в мережі.
  • Як би там не було, франчайзер не контролює зарплату працівникам компанії . Ні встановлено ставки по зарплаті, в різних закладах, відритих по франшизі, у працівників може бути різна зарплата. Франчайзер може лише рекомендувати певну схему зарплати і ставку.

Недоліки роботи під франшизою

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

  • Але з бізнесом, відкритим по франшизі, все не так гладко, у такого бізнесу є і свої серйозні мінуси. Які мінуси можна виділити при відкритті такого бізнесу?
  • Наявність паушального внеску, роялті та зборів на рекламу.

Паушальний внесок – це одноразова сума грошей, яку треба заплатити франчайзеру за право користуватися ім’ям його бренда.Такой платіж естьпрактіческі увсех власників бренда.Кроме того, практично всі франчайзери вимагають оплачувати роялті. Роялті – це щомісячний платіж, так би мовити, «оренда» бренду.

Може бути фіксованим, може являти собою% від валової виручки. Деякі франчайзери просять також відрахування на рекламу бренду. Найчастіше, такі відрахування досить високі, наприклад, паушальний внесок в компанії Кіллфіш становить 600 000.

А ось компанія Макдоналдс вимагає дуже високі відрахування, паушальний внесок в цій компанії становить $ 60 000, крім того, необхідно вносити депозит навчання $ 10 000. Компанія, на свій розсуд, може вимагати і інші відрахування. Все залежить від популярності компанії, від кількості закладів, які відкриті по франшизі.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

  • Затверджені постачальники . Франчайзі має право закуповувати продукцію тільки у певних постачальників за певними ценам.У франчайзі немає можливості купити товар за нижчою ціною у інших постачальників, тим самим знизивши його собівартість і підвищити свою маржинальний прибуток.
  • Затверджені по всій мережі підприємства ціни на продукцію .Тобто, ситуація така, що франчайзі змушений закуповувати продукцію за встановленою ціною і реалізувати її також за встановленою ціною. Це означає, що підвищити свою маржинальний прибуток не представляється можливим. Франчайзі не може знизити ціни в закупівлі та підвищити ціни при продажу товару.
  • Франчайзер вибирає тих, з ким буде працювати , є ймовірність, що з деяких причин франчайзі буде відмовлено у співпраці з франшизою. Критерії отборау всіх керівників різні. Деякі хочуть бачити підприємців, які вже мають досвід ведення бізнесу.
  • Франчайзі змушений виконувати всі роботи по стандартам компанії. Всі стандарти дотримуються на виробництві в чіткій послідовності. Ніякі інновації не вітаються. Не можна видозмінювати технологічні процеси без згоди з франчайзером. Необхідно працювати тільки з тієї інструкції, яка була надана франчайзером. Якщо технологічні процеси підприємства (Наприклад, рецептура приготування їжі) будуть порушені, то це може загрожувати розірванням договору на франшизу.
  • Необхідність при відкритті бізнесу закупити продукцію на певну суму, яку встановлює франчайзер. Часто франчайзер вимагає закуповувати не стільки продукції, скільки необхідно франчайзі для відкриття бізнесу, а стільки, скільки прописано в корпоративних стандартах.
  • Повне підпорядкування правилам франчайзера . Власник такого бізнесу багато в чому залежить від франчайзера. Це і корпоративні стандарти, і повністю розроблена методика роботи, і точна технологія виробництва, і продаж готової продукції за певними ценам.Порой, це може заважати.

висновок

На закінчення варто відзначити, що робота бізнесу по франшизі, плюси і мінуси будуть зустрічатися постійно. Найбільш вигідно відкривати бізнес по франшизі тим, хто не має досвіду ведення власного бізнесу. Такий варіант ідеальний для недосвідчених підприємців, які ще не дуже розуміють, як вести бізнес, як навчати персонал.

Звичайно ж, варто враховувати всі нюанси, переваги та недоліки франчайзингу.

Як видно з порівняння, одні і ті ж факти можуть стати як плюсом, так і мінусом. Наприклад, постачальники. З одного боку, власнику бізнесу не треба думати про те, де купувати продукцію, постачальники позначені. А з іншого боку, франчайзі не може змінити постачальників на свій розсуд.

На відео франчайзинг: плюси і мінуси.

Франчайзинг. Плюси і мінуси Франчайзингу Для Обох Сторін

Хочете відкрити свій бізнес, а ідея ніяк не спадає? А як щодо франчайзингу?

Нещодавно я дізнався про один з головних секретів успіху мережі ресторанів швидкого харчування McDonald’s. Це … Стоп! Давайте спочатку розповім про франчайзинг.

Франчайзинг – це така організація бізнесу, яка дозволяє стороні компанії-власнику (франчайзер) передавати право на продаж товарів / продуктів / послуг компанії (за плату) іншій стороні (франчайзі).

Іншими словами франчайзер надає право молодому бізнесменові продавати товари / послуги компанії, але з деякими зобов’язаннями.

Для франчайзера – це відмінний спосіб розширити свій бізнес, а для починаючого підприємця – це спосіб стати власником бізнесу, набратися досвіду роботи, при цьому не створюючи нічого нового.

При покупці франшизи підприємець зобов’язаний продавати товари / послуги компанії по принципам, які встановила компанія-власник.

важливо

Одним з найяскравіших прикладів успішного просування бренду є мережа ресторанів швидкого харчування Subway. Перший заклад з продажу сендвічів відкрилося в 1965 році. Сьогодні їх більше 43 тисяч. Річний оборот перевищує 11 мільярдів доларів.

При цьому сама компанія не володіє вже жодним своїм ресторанному. А для молодих бізнесменів – це досвід роботи в підприємницькій сфері та можливість розвивати свій бізнес.

На додаток до добре відомого маєтку, покупка франшизи дає ряд інших переваг, яких немає у підприємця на початковому етапі розвитку своєї справи.

Дуже важливий момент – це те, що ви отримуєте перевірену систему роботи і навчання персоналу. Нові франчайзі можуть уникнути помилок починаючого підприємця.

Це відбувається завдяки тому, що франчайзер вже вдосконалив систему на власних помилках.

Солідні франчайзери перед продажем своєї франшизи проводять маркетингові дослідження. Тому той, хто купує франшизу, може бути впевнений, що на цю пропозицію є попит.

Для багатьох підприємців-початківців маркетингове дослідження ринку – складне завдання. на цьому етапі вони допускають багато помилок. Франчайзер проробляє цю роботу і надає результати свого дослідження.

Він також дає вам уявлення про конкуренцію, диференціацію ринку, робочі маркетингові фішки і т. Д.

Крім того франчайзі не потрібно робити ряд дій, таких як:

  • придумувати і запускати рекламу;
  • купувати матеріали і придумувати послуги;
  • домовлятися про умови оренди.

Зазвичай це викликає ряд питань, тому що новому підприємцю складно домовитися про вигідні умови оренди, деякі постачальники хочуть працювати тільки з відомими брендами і т. Д.

При цьому у франчайзингу є свої плюси і мінуси, як для сторони компанії-власника, так і для франчайзі. Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

Плюси для франчайзера:

  1. Досить швидке розширення бізнесу в різних регіонах / країнах, при мінімальних витратах.
  2. Мінімум ризиків. Веденням і розвитком бізнесу займається франчайзі і ризики він бере на себе.
  3. Велика впізнаваність бренду. Чим більше відкрито магазинів / ресторанів і т.д. тим більше людей дізнаються про існування бренду. Це робить його популярним.
  4. Дохід від продажу. Франшиза передається не безкоштовно.Компанія-власник отримує від цього дохід.

Для франчайзі:

  1. Початковий етап створення нового бізнесу несе з собою багато ризиків. Але при франчайзинг підприємець купує вже готовий бізнес.
  2. Мінімальні витрати на рекламу.Бренд уже пізнаваний, компанія-власник вже запустила рекламну кампанію для своєї пропозиції, тому витрати на розкрутку такого бізнесу будуть невисокими.
  3. Франчайзер підтримує франчайзі за допомогою навчання персоналу, інструкцій правильного ведення бізнесу і т. Д.

Але є і недоліки.

Мінуси для франчайзера:

  1. Відсутня конфіденційність. При продажу свого бренду, франчайзер продає свої таємниці, є ризик поширення комерційних секретів.
  2. Уніфікація програм обліку.
  3. Необхідний особливий контроль за виконанням умов франшизи. При продажу свого «імені» важливо не втратити імідж, над яким довго працювали.

Для франчайзі:

  1. Втрата свободи дій і ініціативи в бізнесі. Франчайзі зобов’язаний продавати тільки за встановленими правилами.
  2. Придбання франшизи приносить великі витрати.
  3. Повна залежність від стабільності франчайзера.

Так чи інакше, франчайзинг – це зручна організація бізнесу.

Найбільша сила франчайзинг – його здатність принести незалежних роздрібних продавців. При цьому вони використовують один товарний знак і бізнес-концепцію. Переваг такої приналежності багато:

  • Поінформованість про торгову марку,
  • Один підхід до задоволення очікувань клієнта,
  • Потужність рекламних кампаній.

Для індивідуального власника, є кілька переваг франчайзингу:

  • Постійний ризик невдачі бізнесу знижується, коли бізнес-програма вже успішна на ринку;
  • Використання встановленого товарного знака економить власнику бізнесу витрати на створення і рекламу імені, яке клієнти будуть визнавати;
  • Постійне навчання створює миттєвий оперативний досвід, який набирається шляхом проб і помилок.

 Крім того, з франчайзингом, розширення проходить більш природно.

Так ось, McDonald’s став рестораном швидкого харчування №1 в світі завдяки франчайзингу. Тепер їх франшиза одна з найдорожчих в світі, а бізнес-модель визнана однією з найвдаліших.

Що таке франчайзинг простими словами - плюси і мінуси, як працювати

висновок

Давайте підіб’ємо невеликий підсумок. Вигоди , які дає франчайзинг:

  • зниження ризиків
  • Стандартизовані продукти і системи
  • Стандартизовані фінансові та бухгалтерські системи
  • Доступні контроль і консультування
  • Національні та місцеві програми реклами
  • Поточні дослідження і розробки
  • Фінансова допомога
  • Керівництво вибір майданчика
  • Керівництво по експлуатації за умови,
  • допомога Відділу продажів і маркетингу

мінуси

Головний мінус – відсутність ініціативи. Перед тим, як проводити якісь зміни і впроваджувати щось вам потрібно отримати схвалення зверху.

Також відомо, що деякі системи франшизи краще, ніж інші. Слабка програма франшизи НЕ буде навчати вас справлятися з труднощами бізнесу, не допомагатиме вам, коли виникнуть питання.

Коли ви роздумуєте про покупку франшизи, не дозволяйте диким очікуванням вплинути на ваше рішення. Якщо ви хочете купити франшизу, очікуючи збільшення прибутку і зростання зарплати, але доходи не перевищують і половини минулого доходу, ви будете почувати себе обманутим.

Порада

Уважно вивчіть компанію, франшизу якої ви хочете придбати, ризики і позиції на ринку.

 З’ясуйте, як довго вам потрібно попрацювати, щоб окупити витрати і почати отримувати прибуток, а також розмір заробітної плати, який ви будете реально будете отримувати і зможете платити співробітникам.

Якщо вам сподобалося, ставте лайк під статтею! Я зрозумію, що тема брендингу актуальна для вас і підготую більше цікавих матеріалів.

Є трохи вільного часу? Саме час подумати про рекламу. Читайте прямо зараз: Як Швидко Запустити Вибухову Рекламну Кампанію: Покрокове Керівництво  і дійте!

Франшиза і франчайзинг – що це таке простими словами + 5 прикладів бізнесу

Привіт, шановні читачі “Biznesmenam.com”! У цій статті мова піде про франшизу (франчайзинг) – що це таке, які документи отримує франчайзі, які види франшиз бувають і які переваги і недоліки даного виду ділової активності.

Адже це хороший спосіб почати свою справу і заробляти, не маючи досвіду в бізнесі. Представлену публікацію корисно вивчити абсолютно все (включаючи початківців і успішних підприємців).

Про те, що таке франшиза простими словами, яка мета франчайзингу в бізнесу, які види бізнесу по франшизі бувають – читайте далі в нашому матеріалі

1. Що таке франшиза і франчайзинг простими словами – визначення і значення термінів

В першу чергу давайте розберемо, що таке франшиза простими словами.

Франшиза (від фр. Franchise – прерогатива, перевага) – це об’єкт договору за франчайзинговою угодою, передача бренду і бізнес-моделі партнеру на пільгових умовах.

Франчайзинг  (franchising) – це бізнес-модель, при якій одна компанія передає фізичній особі або іншій компанії право вести ідентичний бізнес під своїм товарним знаком за відповідну винагороду.

Таким чином, франшиза – це предмет угоди, а франчайзинг – сама угода. Не плутайте ці визначення!

Сторони франчайзингової угоди називаються франчайзер і франчайзі. Франчайзер – компанія надає франшизу, франчайзі , відповідно, – сторона, її набуває.

Чудовим прикладом може служити ресторан KFC . У всіх містах є цей фастфуд, але організаторами є місцеві підприємці, які відкрили бізнес по франшизі і отримують прибуток.

2. Що таке роялті в франшизі + інші терміни франчайзингу

Крім франшизи , франчайзора і франчайзі є інші специфічні поняття, про які необхідно знати. Наведемо їх нижче:

  • Ноу-хау – відомості, що допомагають вести бізнес, і відомі тільки в даній організації. Передаються франчайзі разом з ліцензією.
  • Ліцензія – документально зафіксоване право на ведення будь-якого бізнесу. Виступає об’єктом франчайзингу нарівні з брендом і ноу-хау.
  • Договір франчайзингу може називатися ліцензійною угодою (в разі передачі інтелектуальної власності) або договором концесії. Суть від цього не змінюється.
  • Основним пунктом такого договору є паушальний внесок – платіж за покупку товарного знака або певного запасу товару. Паушальний внесок сплачується кожен раз при поновленні договору.
  • Крім цієї виплати франчайзер також отримує роялті . Роялті в франшизі – це регулярний періодичний внесок за користування франшизою. Може виплачуватися як фіксованою сумою, так і у вигляді відсотка від прибутку. Все це обумовлюється в договорі і є основним інтересом франчайзора разом з паушальним внеском.

3. Пакет документів, який отримує франчайзі

Стартовий комплект, який отримує франчайзі, називається франчайзинговими пакетом .

В даний комплект документів входять:

  • нормативно-правові документи, що регулюють даний вид діяльності (ліцензії, дозволи і т. п.);
  • брендбук, згідно з яким оформляється торгове приміщення;
  • політика управління персоналом;
  • керівництво для керуючого.

Крім цього у франчайзинговий пакет можуть входити різні тренінги для найманих працівників, софт, посібники по веденню бізнесу та багато іншого. Всі ці документи направлені на те, щоб франчайзі якомога швидше зрозумів корпоративний дух фірми і почав працювати у відповідності зі стандартами.

Візьміть на замітку! Компанії, які здійснюють роботу по франшизі, пропонують свої послуги в Мережі. Ознайомитися з їх пропозиціями, порівняти умови і залишити заявку можна на спеціальних ресурсах.

Крім основної франшизи є ще майстер-франшиза – купив її бізнесмен залишається єдиним власником на певній території (місті, краї, області). Природно, що паушальний внесок і роялті будуть великі ↑, але і дохід підприємця при цьому вище ↑.

За своєю суттю франшиза є однією з різновидів партнерської програми.

4. Плюси і мінуси бізнесу по франшизі

Як у будь-якої ділової активності, у бізнесу по франшизі є плюси (+) і мінуси (-) .

Позитивні сторони при покупці франшизи:

  1. Мінімум ризику. Купуючи франшизу, бізнесмен пропускає етап створення та розкрутки. До нього це вже було зроблено власником. Таким чином, прибутку не потрібно чекати роками. А зробити помилку в управлінні, невірно оцінити ринкову ситуацію практично неможливо, так як бізнес регулюється франчайзером.
  2. Розкручений бренд. Впізнаваність торгової марки вже є, витрачати гроші на рекламу не має сенсу.
  3. Швидке отримання першого прибутку. Так як відсутні витрати, супутні відкриття нової фірми (такі як реклама, оренда та інше), перша прибуток починає надходити вже в перший місяць роботи.
  4. Зниження витрат на рекламу. Завдяки тому, що товарний знак фірми вже «розкручений» левова частка бюджету економиться. Адже добре відомо, що на рекламні витрати йде більше 40 % прибутку в перший час роботи підприємства.
  5. Можливість навчання та консультацій у франчайзора. Інтерес в успіху філії не тільки у франчайзі, але і у власника товарного знака. Тому контроль і своєчасне виправлення помилок присутні на всіх етапах. Підтримка і допомога гарантовано допоможуть вийти на успішний рівень роботи.

Тепер про неминучі негативні сторони концесії:

  1. Відсутність можливості маневру у франчайзі. Приймати самостійні рішення не вдасться, так як весь процес регламентований продавцем бренду. Щоб ввести будь-які нововведення, їх необхідно узгодити з франчайзером.
  2. Наявність обов’язкових платежів. Паушальний внесок і роялті, мінімальна обов’язкова закупівля товарів – на ці обов’язкові платежі необхідно завжди коригувати отриманий прибуток. Тоді як вільний підприємець розпоряджається отриманим доходом на свій розсуд.
  3. Висока вартість угоди. За свій товарний знак і бізнес-модель відомі бренди беруть дорого, особливо за майстер-франшизу.
  4. Тотальний контроль з боку франчайзера. Крім, мабуть, вільної концесії, власник товарного знака буде щільно контролювати весь бізнес-процес. Для досвідчених підприємців це не дуже бажано.
  5. Неможливість зміни діючої моделі. Навіть якщо ваш маркетинг-кит буде вдаліше, і стратегія роботи краще, скористатися їхнім досвідом вам не вдасться. Всі процеси строго регламентовані.

Таким чином, перш ніж укласти договір франчайзингу, необхідно оцінити всі плюси і мінуси, і вирішити, що переважає. А потім вже починати роботу.

5. Основні види франшиз – 7 різновидів ведення бізнесу

Франчайзинг – це модель ведення бізнесу настільки популярна в світі, що склалися кілька видів франшиз, що мають певні особливості. Давайте про кожну поговоримо докладніше.

Вид 1. Вільна

Найбільш популярний вид франшизи в Росії. Відрізняється більшою ↑ ступенем незалежності франчайзі від франчайзора і відносно невеликий ↓ роялті.

Вид 2. Класична

Найпопулярніший вид франшизи, має на увазі отримання паушального внеску і роялті. Франчайзер залишає за собою право контролювати справу, вносити свої поправки і перевіряти франчайзі на предмет ідентичності ведення бізнесу.

Вид 3. імпортозамінних

У світлі економічних санкцій і програми імпортозаміщення різко встала проблема забезпечити споживача продукцією європейської якості, але російського виробництва.

Об’єктом імпортозамінної франшизи є покупка імпортної технології , а саме виробництво здійснюється на території РФ.

Вид 4. Срібна

Має на увазі під собою покупку готового бізнесу, що не потребує додаткових вкладень і «розкрутки». Власник бренду сам відкриває підрозділ компанії і віддає її під ключ. Як роялті тут виступають щомісячні відрахування у вигляді відсотка від прибутку.

Вид 5. Корпоративна

Відрізняється активною участю франчайзера в управлінні філією. Підходить для початківців бізнесменів, так як у них буде можливість навчитися управлінню.

Можливість маневру при такому типі франшизи невелика, але і ризик припуститися помилки зводиться до мінімуму.

Вид 6. Бізнес в оренду

Здаючи готовий бізнес в оренду, франчайзер отримує регулярний дохід і витрачає час, що звільнився на більш цікаві проекти. Франчайзі ж користується готовим справою, не витрачаючи час на його відкриття.

У цьому випадку прибуток розподіляється між партнерами в процентному співвідношенні, визначеному договором (наприклад, 50 / 50 )

Вид 7. Золота

Викуп монопольного права на ведення бізнесу в будь-якому регіоні ( майстер-франшиза ). Відрізняється високімі⇑ ставками, але і швидко окупається і приносить гарний прибуток.

У будь-якому випадку, перш ніж інвестувати, ви повинні реально оцінити свій потенціал, – як в грошовому, так і в моральному плані. Чи вистачить вам амбіцій і витримки, чи зможете ви ризикнути певною сумою – вирішувати вам!

6. Приклади франшиз – 5 найпопулярніших

Крім всім відомих ресторанів швидкого харчування, таких як Макдональдс або Сабвей, є ще привабливі компанії. Давайте зупинимося на кожній з них докладніше.

ТОП-5 пропозицій франшиз в Росії в 2019 році:

  1. «Пятерочка» – найбільш популярна мережа продуктових універсамів. Більш 5 000 магазинів працюють під цією маркою в Росії. Відома тим, що ввела поняття «зворотний франчайзинг», тобто роялті немає, але є агентську винагороду за реалізацію товарів.
  2. 33 Пінгвіна – мережа кафе-морожених, де також реалізуються випічка та десерти. Працює на території Росії і СНД, має 42 власних точки продажів і 1 700 точок, переданих по франшизі. Інновацією 2016 року стало випуск продуктової лінійки для вегетаріанців, діабетиків і ЗОЖніков.
  3. Аскона – найбільший в Росії і в Східній Європі виробник матраців, ліжок і подушок. 285 точок продажів, що працюють по франшизі, 398 власних магазинів. Володар «Марки року №1» в 2011 і 2013 роках.
  4. Незалежна лабораторія Інвітро – лідер з надання послуг у сфері медичних лабораторних досліджень. Висока репутація в сфері франчайзингу дозволила залучити більше 60 % франчайзі, які відкрили не один офіс, а два і більше.
  5. Чемпіоніка – мережа футбольних клубів для дітей молодшого віку. 261 франшизних підприємств і 80 власних дозволяють охопити велику аудиторію дітей у віці від 3 до 7 років. Франчайзинг розвивають з 2014 року і цілком успішно.

Всі перераховані корпорації дозволяють франчайзі заробляти від 750 000 до 7 500 000 рублів на місяць .

Рекомендуємо прочитати статтю – “Як заробити гроші – 46 способів заробітку”

7. Відповіді на питання новачків (FAQ)

Питання 1. Як вибрати франшизу для бізнесу?

Основним критерієм тут є сума, яку ви готові витратити на придбання. Тут можна дати рекомендацію – розраховуйте тільки на ту суму, якої готові ризикнути .

Визначившись з ціновою категорією, виділіть кілька найбільш привабливих для себе проектів. Ознайомтеся з їх політикою франчайзингу, часткою участі в управлінні філіями і продуктовою лінійкою. Всю цю інформацію можна легко знайти у відкритому доступі в Мережі.

Найбільш цікавими варіантами вкладення грошей, які швидко окуплять стартові витрати і виведуть на прибуток, є:

  1. сфера медіа-бізнесу;
  2. організація громадського харчування;
  3. торгівля і виробництво будівельних матеріалів.

Вибирайте найбільш близький по духу варіант, щоб бути повністю залученим. Немає сенсу вибирати вид діяльності, який вам не цікавий. Обговорити нюанси і поспілкуватися з консультантами можна прямо на сайті цікавить компанії.

Рекомендуємо прочитати статтю – “Де взяти грошей”, де описуються всі основні способи отримати кошти.

Питання 2. Чи підходить бізнес по франшизі новачкам?

  • Франшизи для малого бізнесу – це один з надійніших варіантів ведення підприємницької діяльності.
  • Ризик провалу практично зведений до нуля, тому що справа вже налагоджено, бренд розкручений, контроль здійснюється франчайзером.
  • Подивіться також: кращі бізнес-ідеї для початківців

Питання 3. З чого складається вартість на франшизу?

Вартість концесії складається з декількох чинників:

  • впізнаваності бренду;
  • розміру роялті та паушального внеску;
  • від типу франшизи (майстер-франшиза завжди дорожче);
  • від апетитів власника торгової марки.

Важливо! Що відомо компанія, чим більше ↑ у неї філій, тим дороже⇑ буде вартість франшизи.

Питання 4. Чи бувають франшизи з мінімальними вкладеннями і чи можна обійтися взагалі без вкладень?

Незважаючи на те, що бізнес з нульовими витратами і високою прибутковістю – це блакитна мрія всіх підприємців, в реальності цього не буває .

Навіть при покупці філії без паушального платежу вас чекають такі витрати:

  1. оренда і ремонт приміщення;
  2. виплата заробітної плати;
  3. інші організаційні витрати.

Не варто забувати і про роялті , яка за договором зазвичай становить 10% від прибутку. Звичайно, витрати окупляться вже в перші пару місяців ефективної роботи, що набагато швидше, ніж при побудові власної компанії.

8. Висновок + відеоматеріал по темі

Як бачите, франчайзинг – це дуже привабливий спосіб вкладення грошей. Новачок зможе навчитися вести справи у досвідчених партнерів, при цьому отримуючи прибуток. Для бізнес-профі франшиза приваблива швидкою окупністю.

На закінчення рекомендуємо подивитися відеоролик – “Що таке франшиза простими словами”:

Так що, якщо є вільні кошти – тут є над чим подумати! Команда сайту “Biznesmenam.com” бажаємо вам успіхів у будь-якому починанні!

Діліться статтею в соцмережах, а також своїми думками або зауваженнями по темі публікації в коментарях нижче.

Автор фінансового журналу «Бізнесменам.com», в минулому керівник відомого smm-агенства. У цьому коучер, інтернет-підприємець і маркетолог, інвестор. Розповідаю: як ефективно управляти особистими фінансами, вигідно їх примножувати і більше заробляти.

На сторінках сайту Ви знайдете багато корисної для себе інформації.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *