Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Что такое маржа простыми словами расчет маржи по формуле

17.03.2017 Учаснику закупівель

Вітаю Вас, шановний (а) колего! У сьогоднішній статті мова піде про такий відомому економічному терміні, як маржа. Багато починаючі підприємці, а також учасники закупівель поняття не мають, що це таке і як вона розраховується. Даний термін в залежності від того, в якій сфері він використовується, має різні значення. Тому в даній статті ми розглянемо найпоширеніші види маржі і детально зупинимося на маржі в торгівлі, тому що саме вона представляє найбільший інтерес для постачальників, що беруть участь в державних і комерційних тендерах.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

1. Що таке маржа простими словами? 2. Види маржі 3. Маржа і прибуток: в чому різниця? 4. Чим відрізняється маржа від націнки? 5. Висновок

1. Що таке маржа простими словами?

Термін “маржа” найчастіше зустрічається в таких сферах, як торгівля, біржова торгівля, страхування і банківська діяльність. Залежно від сфери діяльності, в якій цей термін використовується, він може володіти своєю специфікою.

Маржа (від англ. Margin – різниця, перевага) – різниця між цінами товарів, курсами цінних паперів, процентними ставками та іншими показниками. Така різниця може виражатися, як в абсолютних величинах (наприклад, рубль, долар, євро), так і у відсотках (%).

Простими словами маржа в торгівлі – це різниця між собівартістю товару (вартістю його виготовлення або закупівельною вартістю) і його кінцевої (відпускної) ціною. Тобто це якийсь показник ефективності економічної діяльності конкретно взятої компанії або підприємця.

  • В даному випадку це відносна величина, яка виражається в% і визначається за такою формулою:
  • М = П / Д * 100%,
  • де:
  • П – прибуток, який визначається за формулою:
  • П = відпускна ціна – собівартість
  • Д – дохід (відпускна ціна).
  • У промисловості норма маржі становить 20% , а в торгівлі – 30% .

Однак хочу зазначити, що маржа в нашому і західному розумінні сильно відрізняється. У європейських колег вона являє собою відношення прибутку від продажу товару до його відпускної ціни. У нас же для розрахунку використовується чистий прибуток, а саме (відпускна ціна – собівартість).

2. Види маржі

В даному розділі статті ми з вами розглянемо найпоширеніші види маржі. Отже, давайте почнемо …

2.1 Валова (грос) маржа

Валова маржа (англ. Gross margin) – це відсоток від загального обсягу виручки компанії, який вона зберігає після понесених прямих витрат, пов’язаних з виробництвом своїх товарів і послуг.

  1. Валова маржа розраховується за такою формулою:
  2. ВМ = (ВП / ВП) * 100%,
  3. де:
  4. ВП – валовий прибуток, який визначається як:
  5. ВП = ВП – СС
  6. ОП – обсяг продажів (виручка); СС – собівартість проданих товарів;
  7. Таким чином, чим вище у компанії показник ВМ, тим більше коштів зберігає компанія на кожен рубль продажів для обслуговування інших своїх витрат і зобов’язань.
  8. Ставлення ВМ до суми виручки від реалізації товару називається коефіцієнтом валової маржі.

2.2 Маржа прибутку

Існує ще одне поняття, яке аналогічно валової маржі. Це поняття – маржа прибутку . Цей показник визначає рентабельність продажів, тобто частку прибутку в загальному обсязі виручки компанії.

2.3 Варіаційна маржа

Варіаційна маржа – сума, що сплачується / одержувана банком або учасником торгів на біржі у зв’язку зі зміною грошового зобов’язання по одній позиції в результаті її коригування по ринку.

Даний термін використовується в біржовій діяльності. Взагалі для біржовиків існує маса калькуляторів для розрахунку маржі. Ви без праці знайдете в інтернеті за даним пошуковим запитом.

2.4 Чиста процентна маржа (банківська процентна маржа)

Чиста процентна маржа – один з ключових показників оцінки ефективності банківської діяльності. ЧПМ визначається як відношення різниці між процентними (комісійними) доходами і процентними (комісійними) витратами до активів фінансової організації.

  • Формула для розрахунку чистої процентної маржі виглядає наступним чином:
  • ЧПМ = (ДП – РП) / АТ,
  • де:
  • ДП – процентні (комісійні) доходи; РП – процентні (комісійні) витрати;
  • АТ – активи, що приносять дохід.

Як правило, показники ЧПМ фінансових установ можна знайти у відкритих джерелах. Цей показник дуже важливий для оцінки стійкості фінансової організації при відкритті в ній рахунки.

2.5 Гарантійна маржа

Гарантійна маржа – це різниця між вартістю застави і величиною виданого кредиту.

2.6 Кредитна маржа

Кредитна маржа – різниця між оціночною вартістю товару і розміром кредиту (позики), виданого фінансовою організацією для покупки цього товару.

2.7 Банківська маржа

Банківська маржа (bank margin) – це різниця між ставками кредитного і депозитного відсотка, кредитними ставками для окремих позичальників, або процентними ставками по активних і пасивних операціях.

На показник БМ впливають терміни видаваних кредитів, терміни зберігання депозитів (вкладів), а також відсотки за цими кредитами або депозитами.

2.8 Фронт та бек маржа

Ці два терміни слід розглядати разом, тому що вони пов’язані між собою,

Фронт маржа – це прибуток з націнки, а бек маржа – це прибуток, отриманий компанією від знижок, акцій і бонусів.

3. Маржа і прибуток: в чому різниця?

Деякі фахівці схиляються до того, що маржа і прибуток є рівнозначними поняттями. Однак на практиці ці поняття відрізняються один від одного.

  1. Маржа – це різниця між показниками, а прибуток – кінцевий фінансовий результат. Формула розрахунку прибутку наведена нижче:
  2. Прибуток = В – СП – КІ – УЗ – ПУ + ПП – ВР + ВД – ПР + ПД
  3. де:
  4. В – виручка; СП – собівартість продукції; КІ – комерційні витрати; УЗ – управлінські витрати; ПУ – відсотки сплачені; ПП – відсотки отримані; ВР – внереалізованних витрати; ВД – внереалізованних доходи; ПР – інші витрати;
  5. ПД – інші доходи.

Після цього на отримане значення нараховується податок на прибуток. І після вирахування цього податку виходить – чистий прибуток .

Підводячи підсумок всьому вищесказаному можна сказати, що при розрахунку маржі враховується тільки один тип витрат – змінні витрати, які закладаються в собівартість виробництва продукції. А при розрахунку прибутку враховуються всі витрати і доходи, які несе компанія при виробництві своєї продукції (або надання послуг).

4. Чим відрізняється маржа від націнки?

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Дуже часто маржу помилково плутають з торговою націнкою. Націнка – відношення прибутку від продажу товару до його собівартості. Для того щоб у вас більше не виникало плутанини, запам’ятайте одне просте правило:

Маржа це відношення прибутку до ціни, а націнка це відношення прибутку до собівартості.

Давайте на конкретному прикладі спробуємо визначити різницю.

Припустимо, ви придбали товар за 1000 рублів, а продали його за 1500 рублів. Тобто розмір націнки в нашому випадку склав:

  • Н = (1500-1000) / 1000 * 100% = 50%
  • Тепер давайте визначимо розмір маржі:
  • М = (1500-1000) / 1500 * 100% = 33,3%
  • Співвідношення між показниками маржі і націнки для наочності наведено в таблиці нижче:

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Важливий момент: Торгова націнка дуже часто буває більше 100% (200, 300, 500 і навіть 1000%), а ось маржа не може перевищувати 100%.

Для того щоб краще зрозуміти різницю між двома цими поняттями, пропоную вам подивитися невелике відео:

5. Висновок

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Як ви вже змогли зрозуміти, маржа це аналітичний інструмент для оцінки ефективності компанії (за винятком біржової торгівлі). І перш ніж нарощувати виробництво, виводити на ринок новий товар або послугу необхідно оцінити початкове значення маржі. Якщо ви збільшуєте відпускну вартість товару, а розмір маржі при цьому не збільшується, то це говорить лише про те, що розмір витрат на його виробництво також зростає. І при такій динаміці існує ризик зазнати збитків.

На цьому, мабуть, все. Сподіваюся, що тепер ви маєте необхідне уявлення про те, що таке маржа і яким чином вона розраховується.

PS: Якщо після вивчення вищевикладеного матеріалу у вас залишилися питання, то задавайте їх у коментарях до цієї статті. Обов’язково ставте лайки і діліться посиланнями на статтю зі своїми друзями і колегами в соціальних мережах.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулоюЩо таке маржа і як її розрахувати? Докладний огляд поняття для новачків + формули розрахунку Посилання на основну публікаціюЩо таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулоюЩо таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

У чому різниця між маржею і націнкою: формули розрахунку

Прибуток всіх підприємств торгівлі будується за простою формулою: купити дешевше – продати дорожче. Для формування ціни на товари / послуги використовують поняття націнки і маржі, які багато хто вважає синонімами. Насправді, вони відрізняються: націнка використовується в контексті закупівельної ціни, а маржа – для визначення ціни продажу і служить показником ефективності роботи.

Розберемося докладніше що таке націнка, формула розрахунку.

Націнка і формула розрахунку

Націнка – це добавка до закупівельної ціни (собівартість) товару / послуги, яка складає дохід організації. Вона потрібна, щоб відбити витрати на транспортування, зарплату, оренду офісу, складу і отримати прибуток. Величина націнки залежить від товару, стану ринку, конкуренції, цільової аудиторії.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Наприклад, компанія торгує газованою водою. Одна пляшка в закупівлі обходиться 50 рублів, в магазині її продають за 120 рублів. Різниця між купівлею і продажу 70 рублів – це націнка в абсолютному значенні.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Для розрахунку фінансових показників в компаніях не використовують абсолютні значення, тільки відносні в процентах. Так можна порівняти різні показники один з одним.

Тобто в процентному відношенні націнка буде дорівнює:

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

У нашому прикладі націнка становитиме: 70 руб / 50 руб · 100% = 140%

Націнка може мати будь-яке значення і бути більше 100%. Націнка завжди співвідноситься із закупівельною ціною і показує, на скільки збільшена кінцева вартість в порівнянні з початковою.

Що потрібно враховувати при розрахунку націнки

  • конкурентоспроможність товару – чим більше у нього переваг щодо аналогів, тим націнка вище;
  • місце компанії на ринку – чим лояльніше до неї відносяться споживачі, чим престижніший бренд, тим націнка вище;
  • стратегію розвитку підприємства: при великих обсягах продажів встановлюють низьку націнку, при маленьких – високу;
  • витрати на одиницю товару – транспортування, зберігання, упаковка і т.д .;
  • законодавчі обмеження: федеральні закони (№381-ФЗ від 28.12.2009) та регіональні акти, які регламентують націнку на медичні товари, дитяче харчування і т.д.

Правильна націнка дозволяє покрити витрати, пов’язані із закупівлею та реалізацією товару і отримати компанії прибуток.

Маржа і формула розрахунку

Це різниця між відпускною ціною і ціною закупівлі (собівартістю). Маржа завжди вважається від кінцевої вартості продукту. На відміну від націнки, вона показує рентабельність продажу. Це найперший вид прибутку, який отримує компанія.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Повернемося до прикладу з газованою водою і порахуємо маржу. В абсолютному значенні вона буде такою ж, як націнка: відпускна ціна мінус собівартість, тобто 120-50 = 70 рублів. Але для аналізу фінансових показників використовують відносне значення маржі:

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Отримуємо, що маржа дорівнює: 70 руб / 120 руб · 100% = 58,3%

Значить, що у відпускній ціні закладено 41,7% собівартості і 58,3% маржі. Тобто з кожної гривні за продану газовану воду компанія заробляє 58,3 копійки прибутку. Це значення показує прибутковість товару і ефективність роботи компанії.

Маржа не може бути вище 100%. Її зазвичай розраховують на кінець періоду – звітного місяця, кварталу, року, щоб подивитися, наскільки прибутковою була робота компанії.

Як маржа пов’язана з націнкою

Знаючи маржу, можна порахувати націнку на товар. Розглянемо на прикладі з газованою водою:

Націнка = маржа / (100-маржа) Націнка = 58,3 / (100-58,3) = 140%

І навпаки, якщо відома націнка, обчислимо маржу:

Маржа = націнка / (100% + націнка) Маржа = 140 / (100 + 140) = 58,3%

висновки

1. Націнка – показник, який розраховується від закупівельної ціни. Він може бути вище 100%.

2. Маржу вважають в контексті відпускної ціни. Показує, скільки прибутку отримує компанія з кожної гривні проданого товару. Маржа завжди нижче 100%.

3. Різниця між маржею і націнкою: націнка показує додану вартість до продукту, а маржа – прибутковість товару і ефективність роботи.

4. Чим більше націнка, тим більше маржа. Маржа завжди нижче націнки.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Що таке маржа

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

З поняттям «маржа» стикаються дуже багато людей, але часто не до кінця розуміють, що воно означає. Постараємося виправити ситуацію і дамо відповідь на питання, що таке маржа простими словами, а також розберемо, які бувають різновиди і як провести її розрахунок.

поняття маржа

Маржа (eng. Margin – різниця, перевага) – абсолютний показник, який відображає, яким чином функціонує бізнес. Іноді ще можна зустріти іншу назву – валовий прибуток. Її узагальнене поняття показує, яка різниця між двома будь-якими показниками. Наприклад, економічними або фінансовими.

Важливо! Якщо ви сумніваєтеся, як писати – моржа або маржа, то знайте, що з точки зору граматики треба писати через букву «а».

Цим словом користуються в різноманітних областях. Необхідно розрізняти, що таке маржа в торгівлі, на біржах, в страхових компаніях і банківських установах.

Даний термін використовується в багатьох областях діяльності людини – існує велика кількість її різновидів. Розглянемо широко використовуються.

Валова (Gross Profit Margin)

Валова або грос маржа – це відсоток від усього обсягу виручки, що залишилася після змінних витрат. Такими витратами можуть бути закупівля сировини і матеріалів для виробництва, виплата заробітної плати працівникам, трата коштів на збут товарів і т. Д. Вона характеризує загальну роботу підприємства, визначає його чистий прибуток, а також використовується для підрахунку інших величин.

Операційна (Operating profit margin)

Операційна маржа – це відношення операційного прибутку підприємства до його доходу. Вона вказує на кількість виручки в процентному співвідношенні, яка залишається у підприємства після обліку собівартості товару, а також інших супутніх витрат.

Важливо! Високі показники говорять про гарну ефективності компанії. Але варто бути на чеку, тому що цими цифрами можна маніпулювати.

Чистий (Net Profit Margin)

Чиста маржа – це відношення чистого прибутку підприємства до його виручці. Вона відображає, скільки грошових одиниць прибутку підприємство отримує з однієї грошової одиниці виручки. Після її розрахунку стає зрозуміло, наскільки успішно компанія справляється зі своїми витратами.

Знаючи чистий прибуток, можна порахувати маржинальність або норму рентабельності бізнесу – це дає можливість в процентах оцінити співвідношення цієї прибутку до вкладеного капіталу.

Потрібно відзначити, що на значення кінцевого показника впливає напрямок роботи підприємства. Наприклад, фірми, що працюють в сфері роздрібної торгівлі, зазвичай мають досить маленькі цифри, а великі виробничі підприємства мають досить таки високими цифрами.

відсоткова

Процентна маржа – це один з важливих показників діяльності банку, вона характеризує співвідношення його дохідних і видаткових частин. З її допомогою визначають прибутковість операцій по позиках і то, чи може банк покрити свої витрати.

Цей різновид буває абсолютною і відносною. На її величину можуть впливати темпи інфляції, різного роду активні операції, відношення між капіталом банку і ресурсами, які залучені ззовні і т. Д.

варіаційна

Варіаційна маржа (ВМ) – це величина, яка позначає можливий прибуток або збиток на торгових майданчиках. Також це число, за яким може збільшуватися або зменшуватися обсяг грошових коштів, узятих під заставу під час торгової угоди.

Якщо трейдер правильно спрогнозував рух ринку, то дана величина буде позитивною. У протилежній ситуації вона буде негативною.

  • Коли сесія закінчується, то набігла ВМ додається до рахунку або навпаки – анулюється.
  • Якщо трейдер тримає свою позицію тільки протягом однієї сесії, то підсумки торгової угоди будуть однаковими з ВМ.
  • А якщо трейдер тримає свою позицію тривалий час, вона приплюсовуватиметься щодня, і в кінцевому рахунку її показники не будуть однаковими з підсумком по угоді.
  • Перегляньте відео про те, що таке маржа:

Маржа і прибуток: в чому різниця

Більшість людей схильні вважати, що поняття «маржа» і «прибуток» ідентичні, і не можуть зрозуміти, в чому різниця між ними. Однак нехай і незначна, але різниця все ж таки присутня, і важливо її розуміти, особливо людям, які користуються цими поняттями щодня.

Згадаймо, що маржа – це різниця між виручкою фірми і собівартістю товарів, які вона виробляє. Щоб її розрахувати, беруть до уваги тільки змінні витрати без урахування інших.

Прибуток – це результат фінансової діяльності фірми за підсумками якого-небудь періоду. Тобто це ті кошти, які залишаються у підприємства після обліку всіх витрат на виробництво і збут товару.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Іншими словами, маржу можна розрахувати таким чином: відняти собівартість товару з виручки. А коли розраховується прибуток, крім собівартості товару враховують і різні витрати, витрати на управління бізнесом, відсотки, які сплачені або отримані, і інші види витрат.

До речі, з прибутком пов’язані такі слова як «бек-маржа» (прибуток від знижок, бонусних та акційних пропозицій) і «фронт-маржа» (прибуток з націнки).

Чим відрізняється маржа від націнки

Щоб розібратися, чим відрізняється маржа від націнки, потрібно спочатку роз’яснити ці поняття. Якщо з першим словом вже все ясно, то з другим не зовсім.

Націнка – це різниця між собівартістю і кінцевою ціною товару. За ідеєю вона повинна покрити всі витрати: на виробництво, доставку, зберігання та реалізацію.

Тому ясно, що націнка є надбавкою до собівартості продукції, а маржа якраз не враховує цю собівартість під час розрахунку.

Щоб різниця між маржею і націнкою була більш наочною, розпишемо її на кілька пунктів:

  • Різна різниця. Коли вважають націнку, то беруть різницю між собівартістю товару і ціною закупівлі, а коли розраховують маржу – різницю між виручкою фірми після реалізації і собівартістю товарів.
  • Максимальний обсяг. У націнки майже немає ніяких обмежень, і вона може дорівнювати хоч 100, хоч 300 відсотків, а ось маржа не може досягати таких цифр.
  • Основа розрахунку. Коли обчислюють маржу, то за базу беруть дохід компанії, а при розрахунку націнки – собівартість.
  • Відповідність. Обидві величини завжди прямо пропорційні один одному. Єдине, що другий показник не може перевищувати перший.

Маржа і націнка – досить таки поширені терміни, які використовуються не тільки фахівцями, але і простими людьми в повсякденному житті, і тепер ви знаєте в чому їх основні відмінності.

Формула розрахунку маржі

Основні поняття:

GP (grossprofit) – валова маржа. Відображає різницю між виторгом і загальними витратами.

CM (contribution margin) – маржинальний дохід (маржинальний прибуток). Різниця між виручкою від реалізації продукції і змінними витратами

TR (totalrevenue) – виручка. Дохід, твір ціни одиниці продукції і обсягу виробництва і продажів.

TC (totalcost) – загальні витрати. Собівартість, що складається з усіх статей калькуляції: матеріали, електроенергія, заробітна плата, амортизація і т.д. Поділяють на два типи витрат – постійні і змінні.

FC (fixedcost) – постійні витрати. Витрати, які не змінюються при зміні потужності (обсягів виробництва), наприклад, амортизація, заробітна плата директора та ін.

VC (variablecost) – змінні витрати. Витрати, які збільшуються / зменшуються в зв’язку зі зміною обсягів виробництва, наприклад, заробіток основних робочих, сировину, матеріали та ін.

Валова маржа відображає різницю між виторгом і загальними витратами. Показник необхідний для аналізу прибутку з урахуванням собівартості і розраховується за формулою:

  1. GP = TR – TC
  2. Аналогічно різниця між виручкою і змінними витратами буде називатися Маржинальний дохід і розраховується за формулою:
  3. CM = TR – VC

Користуючись лише показником валової маржі (маржинального доходу), неможливо оцінити загальний фінансовий стан підприємства. Ці показники, як правило, використовують для розрахунку низки інших важливих показників: коефіцієнта маржинального доходу і коефіцієнта валової маржі.

Коефіцієнт валової маржі , що дорівнює відношенню валової маржі до суми виручки від продажів:

  • KВМ = GP / TR
  • Аналогічно Коефіцієнт маржинального доходу дорівнює відношенню маржинального доходу до суми виручки від продажів:
  • KМД = CM / TR

Його також називають нормою маржинального доходу. Для промислових підприємств норма маржі становить 20%, для торгових – 30%.

Коефіцієнт валової маржі показує, який прибуток ми отримаємо, наприклад, з одного долара виручки. Якщо коефіцієнт валової маржі дорівнює 22%, це означає, що кожен долар принесе нам 22 цента прибутку.

Ця величина важлива тоді, коли необхідно прийняти важливі рішення з управління підприємством. З її допомогою можна передбачити зміну прибутку під час очікуваного зростання або падіння продажів.

Процентна маржа показує відношення загальних витрат до виручки (доходу).

  1. GP = TC / TR
  2. або змінних витрат до виручки:
  3. CM = VC / TR

Маржа в різних сферах

Як ми вже згадували, поняття «маржа» використовується в багатьох областях, і, можливо, саме тому людині з боку буває важко зрозуміти, що ж це таке. Подивимося докладніше, де її використовують і які дають визначення.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

В економіці

Економісти визначають її як різниця між ціною товару і його собівартістю. Тобто це фактично і є основне її визначення.

Важливо! В Європі це поняття економісти пояснюють як процентну ставку співвідношення прибутку до продажів продукції за відпускною ціною і користуються ним для того, щоб зрозуміти чи ефективна діяльність фірми.

Взагалі при аналізі результатів роботи компанії найбільше використовують валову різновид, тому що саме вона має вплив на чистий прибуток, яку використовують для подальшого розвитку підприємства шляхом збільшення основних капіталів.

У банківській сфері

У банківській документації можна зустріти такий термін як кредитна маржа. Коли укладається договір кредитування, то сума товару за цим договором і сума, що виплачується за фактом позичальникові, може бути різною. Така різниця і називається кредитної.

Під час оформлення кредиту під заставу існує своє поняття, яке називається гарантійна маржа – різниця між вартістю майна, який оформлюється під заставу, і розміром виданих коштів.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Практично всі банки кредитують і приймають депозити. І, щоб банк мав прибуток від цього виду діяльності, встановлюються різні процентні ставки. Різниця між величиною ставки у відсотках по кредитах і депозитах називається банківської маржею.

У біржовій діяльності

На біржах користуються варіаційної різновидом. Її застосовують найчастіше на майданчиках торгівлі ф’ючерсами. З назви зрозуміло, що вона мінлива і не може мати одне і те ж значення. Вона може бути позитивною, якщо торги принесли прибуток, або негативною -в тому випадку, якщо торги виявилися збитковими.

Таким чином, можна зробити висновок, що термін «маржа» не так вже й складний. Тепер ви без проблем зможете розрахувати за формулою її різні види, маржинальний прибуток, її коефіцієнт і найголовніше -має поняття в яких сферах використовується дане слово і з якою метою.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулоюДефолт. Які його наслідки для економіки і жителів нашої країни?
Розглянемо в окремій статті.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою Бенефіціари або справжні власники бізнесу, хто вони?

Як розрахувати маржинальність: формула розрахунку, що це простими словами

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Отримання прибутку – мета діяльності будь-якого комерційного підприємства. Для її збільшення необхідно мати уявлення про маржі і маржинальність. Адже саме правильне їх визначення допоможе зрозуміти, в якому напрямку рухатися підприємству – скорочувати витрати або збільшувати вартість товару. А інвестору таке розуміння допоможе визначитися з напрямками своїх фінансових вкладень.

Що це таке простими словами

Маржинальність – одне з головних понять в підприємницькому, біржовому і в банківській справі. Під нею мається на увазі різниця між собівартістю виробленої продукції (витратами на її виготовлення) і ціною, що сплачується покупцем. Не дарма слово «маржа» в перекладі означає «різниця» (margin).

Також під маржинальністю нерідко мається на увазі прибуток з кожної одиниці продукції і коефіцієнт прибутковості. Останній допомагає визначити успішність діяльності будь-якого підприємства.

Відео: маржинальність – це простими словами:

Зверніть увагу

Тому знання поняття «маржинальність» необхідно для успішного ведення бізнесу. Адже навіть встановлення високої ціни товару не гарантує отримання високого прибутку. Для цього потрібно також враховувати понесені витрати. Саме тому необхідно вміти правильно розрахувати маржу. Простими словами, маржа – це те, що ви отримали понад прибуток. Іншими словами, це чиста виручка.

Бізнесмену важливо запам’ятати товари з високою маржинальністю. Вони мають високий рівень попиту і завжди затребувані на ринку, оскільки, як правило, представлені всього одним або декількома продавцями. Це дозволяє виробникові отримати від їх продажу більшу прибуток. До високомаржинальним відносяться наступні товари:

  • сезонна продукція, що реалізується, як правило, в певні дати;
  • брендовий продукція.

Прикладами товарів з високим рівнем маржинальність є: квіти, безалкогольна продукція, хенд-мейд, елітний алкоголь, дорогі сорти чаю та кави …

Товари з високою маржинальністю

Згідно з опитуванням рітейлерів, самими високомаржинальним товарами є:

  1. Безалкогольна продукція . Ця категорія товарів володіє найбільш високою націнкою. Дійсно, витрати на виробництво цієї продукції мінімальні, а ціни тримаються на високому рівні. Це досягається в основному за рахунок успішної рекламної кампанії і пропаганди певного способу життя, яка ефективно діє на цільову аудиторію – підлітків і молодь. Це, в першу чергу, стосується газованих напоїв. Однак не відстає і проста питна вода. Особливо маржа зростає при її продажу на курортах. Дитяча вода є маржинальним товаром в цій категорії.
  2. Квіти . Маржинальність цього товару також залежить від сезону. До певних дат (8 березня, 14 лютого) ціна на ці товари піднімається в рази.
  3. Товари ручної роботи . Тільки автор такого товару має уявлення про його фактичну вартість. З причини його унікальності ціна може істотно підніматися.
  4. Святкова символіка . Багато покупців не можуть обійтися на святі без певних атрибутів. До них відносяться, наприклад, ошатні ковпаки, свічки на торт, повітряні кульки, листівки і т.д. Ці товари у населення міцно асоціюються зі святом. Витрати на їх виготовлення мізерно малі і непорівнянні з високими цінами на них в магазинах.
  5. Біжутерія . Цей товар широко затребуваний, тому що не варто так дорого, як прикраси зі справжніх дорогоцінних каменів. Оскільки для виготовлення біжутерії використовуються дешеві ненатуральні матеріали, то собівартість таких виробів відносно низька.

З цим списком товарів з високим рівнем маржинальність не зашкодить ознайомитися починаючим підприємцям, щоб правильно визначити свою нішу на ринку.

У бізнесі

З поняттям маржинальність товару тісно пов’язане поняття маржинальність бізнесу. Останнє є більш широким терміном. Воно означає здатність бізнесу приносити його власникам чистий прибуток на вкладений капітал в розрахунку на рік. Вимірюється показник у відсотках.

Наведемо приклад. Припустимо, підприємець вклав у бізнес 1 млн.руб. Через рік розмір чистого прибутку склав 200 тис.руб. Щоб розрахувати маржинальність бізнесу, або норму рентабельності, розділимо чистий прибуток на величину вкладених коштів. Отримаємо 20%.

Знання цього поняття необхідно не стільки засновникам бізнесу, скільки інвесторам. Для успішного вкладення коштів доцільно оцінити не тільки маржинальність бізнесу в цілому, але й окремих його проектів. Найбільш високомаржинальним видом бізнесу, особливо в Росії, є торгівля.

У банківській справі

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Для чого потрібен розрахунок цих показників

Маржинальність представляє інтерес наступним категоріям бізнесменів:

  • власникам бізнесу;
  • інвесторам.

Інвесторам він необхідний, в першу чергу, для того, щоб визначити, в який бізнес краще вкладати кошти, щоб отримати більшу віддачу. Перш ніж заснувати новий бізнес, слід визначити нішу.

Щоб бізнес був успішним, необхідно вибирати найбільш високомаржинальних сфери бізнесу.

Тому, перше, що робить майбутній власник бізнесу – це проводить розрахунок показників маржинальність цікавить його бізнесу в цілому і товарів зокрема.

Як розрахувати маржинальність: формула розрахунку

Маржинальність можна розрахувати в абсолютному і відносному значеннях.

В грошовому еквіваленті

  • В абсолютному, або грошовому вираженні, маржинальність продажів дорівнює націнці і обчислюється за такою формулою:
  • М = ЦТ – С ,
  • де М – маржинальність;
  • ЦТ – ціна товару;
  • С – собівартість.
  • Маржу також можна розрахувати за формулою:
  • М = виручка від продажів – витрати змінні

В процентах

Однак для більшої інформативності рекомендується використовувати формулу розрахунку маржинальність в процентному вираженні:

М = (ЦТ – С) / ЦТ х 100

Наведемо наочний приклад розрахунку маржинальність продажів вигаданої фірми «Волошка». Для цього нам потрібні дані звіту про прибутки і збитки. Дані наведені в тис. Руб.

показник період
2017 2018
продажі 190 000 200 000
Собівартість реалізованої продукції 160 000 180 000
Валовий прибуток 20 000 40 000
витрати комерційні 19 000 30 000
Прибуток від продажів 900 2 000
Відсотки до сплати
інші прибутки 40 900
Інші витрати -80 -1 000
Прибуток до оподаткування 850 1900
податки -100 -500
Доходи після оподаткування 700 1700
  1. Жовтим кольором виділені дані, необхідні для розрахунку.
  2. Виходить, маржинальність продажів фірми «Волошка» за 2017 рік становить 15,8% (190 000 – 160 000) / 190000.
  3. Відео – розрахунок маржинального прибутку на товар, роботу, послугу:

Відмінність маржинальність від націнки

Після вивчення представленого матеріалу могло скластися помилкова думка про ідентичність понять «маржа» і «націнка». Звичайно, ці терміни мають багато спільного, але мають і суттєвими відмінностями. Так, маржа є показником доходу після вирахування обов’язкових витрат. А націнка являє додаткову ціну на товар.

Розрізняються вони і методиками розрахунку. Так, розрахунок маржі має залежність від загального прибутку фірми. А обчислення значення націнки залежить від початкової вартості продукції.

  • Маржа і націнка розраховуються за різними формулами. Для початку наведемо формулу розрахунку маржі:
  • Маржа = (Ціна при продажу – Собівартість) / Ціна при продажу х 100
  • У свою чергу, формула націнки виглядає наступним чином:
  • Націнка = (Ціна при продажу – Собівартість) / Собівартість х 100

Таким чином, відрізняються вони лише знаменником. При цьому якщо розраховувати націнку і маржу в абсолютних показниках, то вони будуть мати однакове значення. Відрізнятися вони будуть тільки за відносними показниками. У цьому випадку розмір націнки буде перевищувати маржу.

Наведемо простий приклад. Припустимо, якийсь товар коштує 10 рублів, його собівартість дорівнює 9 рублів. Націнка і маржа складуть 10 – 9 = 1 (рубль). У відносному вираженні вони будуть відрізнятися: націнка становитиме 1/9 = 11,11%, маржа 1/10 = 10%

Інша відмінність між маржею і націнкою полягає в тому, що маржа ніколи не може дорівнювати 100%. Це пояснюється тим, що собівартість не може бути дорівнює нулю. А націнка може.

Маржа і націнка потрібні для відстеження зміни ситуації в часі. При цьому націнка і маржинальність прямо пропорційні один одному: чим вище націнка – тим більше маржинальність. Звідси можна зробити висновок, що для отримання більшого прибутку слід підняти націнку.

За допомогою націнки і маржі ви можете відстежити те, як змінюється ситуація з часом. Чим більше рівень націнки, тим вище маржинальність. З цього випливає, що для збільшення прибутку і розвитку бізнесу потрібно збільшувати націнку на товар.

Ще одне поняття, яке слід ввести в даній темі – валова маржа . Не слід плутати її з маржею і націнкою. Валова маржа – це відсоток від загального розміру виручки за мінусом прямих витрат (які пов’язані з виробництвом продукції і наданням послуг).

Сама по собі валова маржа ніяк не характеризує фінансовий стан компанії. У цьому нам допоможе такий показник, як коефіцієнт валової маржі (КВМ). З його допомогою можна відстежити динаміку економічної ефективності компанії, а також співвіднести цей показник з конкурентами. Формула представлена ​​в наступному вигляді:

  1. КВМ = ВМ / ВР ,
  2. де ВМ – валова маржа;
  3. ВР – виручка від реалізації продукції.
  4. Цей показник необхідний також для розрахунку точки беззбитковості і сили впливу операційного важеля.

Визначення точки беззбитковості

Для більшої інформативності крім показників маржинальність слід розрахувати і точку беззбитковості. Вона показує таку ситуацію, коли підприємство окупає всі витрати на виробництво продукції, не отримуючи при цьому прибуток.

Визначення точки беззбитковості наочно представлено на малюнку.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Судячи з малюнка, точка беззбитковості знаходиться на перетині ліній виручки і валових витрат і дорівнює 40% обсягу продажів. Тобто підприємство досягне точки беззбитковості при реалізації 40% товарів.

  • Таким чином, розрахунок маржинальність (маржі) необхідний для оцінки фінансового стану підприємства, успішного ведення бізнесу, порівнянності результатів з конкурентами.
  • Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулоюРекомендуємо подивитися також що таке маркетинг простими словами і його види.
  • Як оформити і що повинно бути в особовій справі працівника.

Що таке організаційна структура https://delat-delo.ru/spravochnik/terminy/organizatsionnaya-struktura-predpriyatiya.html управління підприємством.

Як розрахувати маржу – формули для розрахунку уровеня і націнки у відсотках

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Поняття націнки і маржі, які багато чули, часто позначають одним поняттям – прибуток. У загальних рисах, безумовно, вони схожі, але все ж різниця між ними разюча. У нашій статті ми розберемося в даних поняттях докладно, так, щоб дані два поняття не були «зачесане під одну гребінку», а також розберемося, як правильно розраховувати маржу.

Дорогий читач! Наші статті розповідають про типові способи вирішення юридичних питань, але кожен випадок носить унікальний характер.

Якщо ви хочете дізнатися, як вирішити саме Вашу проблему – звертайтеся в форму онлайн-консультанта справа або телефонуйте.

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулою

Це швидко і безкоштовно!

Яка різниця між націнкою і маржею?

Маржа – це відношення між ціною товару на ринку до прибутку від його продажу, основний дохід компанії після того, як відняті всі витрати, вимірювані в процентному співвідношенні. Маржа в зв’язку з особливостями розрахунку не може бути рівною 100%.

Націнка – це сума різниці між собівартістю товару до його відпускної ціни, по якій він відпускається покупцеві. Націнка націлена на покриття витрат, які поніс продавець або виробник у зв’язку з виробництвом, зберіганням, реалізацією та доставкою товару. Розмір націнки формується ринком, але регулюється адміністративними методами.

Наприклад, товар, який був куплений за 100 рублів, продається за 150 рублів, в цьому випадку:

  • (150-100) / 150 = 0,33, в процентному співвідношенні 33,3% – маржа;
  • (150-100) / 100 = 0,5, в процентному співвідношенні 50% – націнка;

З даних прикладів слід, що націнка – це всього лише надбавка до собівартості товару, а маржа – це загальний дохід який отримає компанія після вирахування всіх обов’язкових платежів.

Відмінності маржі від націнки:

  1. Гранично допустимий обсяг – маржа не може бути дорівнює 100%, а націнка може.
  2. Сутність . Маржа відображає дохід після вирахування необхідних витрат, а націнка – надбавку до вартості товару.
  3. Розрахунок . Маржа розраховується виходячи з доходу організації, а націнка виходячи з собівартості товару.
  4. Співвідношення. Якщо націнка вище, то і маржа буде вище, але другий показник завжди буде нижче.

розрахунок

Маржа розраховується за такою формулою:

Розшифровка показників, використовуваних при розрахунку маржі:

  • ПЕ – маржа (прибуток за одиницю товару);
  • ОЦ – вартість продукції, по якій вона відпускається покупцеві;
  • СП – собівартість товару;

Формула для розрахунку маржинальність або відсотка прибутковості:

де:

  • До – коефіцієнт прибутковості в процентному співвідношенні;
  • П . – отримуваний дохід за одиницю товару;
  • ОЦ – вартість продукції, по якій вона відпускається покупцеві;

У сучасній економіці і маркетингу, коли мова йде про маржі, фахівці відзначають важливість прийняття до уваги різницю між двома показниками. Цими показниками є коефіцієнт прибутковості від продажу і прибуток за одиницю товару.

Говорячи про маржу, економісти і маркетологи відзначають важливість різниці між прибутком за одиницю товару і загальним коефіцієнтом прибутковості при продажу. Маржа важливий показник, так як вона є ключовим фактором при ціноутворенні, вигідності витрат на маркетинг, а також аналізу прибутковості клієнта і прогнозу загальної прибутковості.

Як користуватися формулою в Excel?

Для початку необхідно створити документ у форматі Exc.

Перед початком закладу формули в таблиці, згадаємо правила зі шкільного курсу математики, одним з яких є необхідність брати вираз в дужки.

розрахунок націнки

Вибираємо комірку в таблиці, натискаємо на неї.

Пишемо без пробілу відповідний формулі знак або активізуємо комірки за такою формулою (виконувати за інструкцією):

  • = (Ціна – собівартість) / собівартість * 100 (натискаємо ENTER);

При правильному заповненні в поле націнка має вийти значення 37,5.

розрахунок маржі

  • = (Ціна – собівартість) / ціна * 100 (натискаємо ENTER);

При правильному заповненні формули повинно вийти 27,27.

При отриманні незрозумілого значення, наприклад 27, 272 727 …. Потрібно в опції «формат осередків» в функції «число» вибрати потрібну кількість десяткових знаків.

При проведенні розрахунків потрібно необхідно завжди вибирати значення: «фінансовий, числовий або грошовий». Якщо в форматі осередків обрані інші значення уваги не буде вироблений або буде розрахований некоректно.

Валова маржа в Росії і Європі

  • Під поняттям валової маржі в Росії розуміється прибуток, виручена організацією від продажу товару і тими змінними витратами на її виробництво, зміст, реалізацію і зберігання.
  • Для розрахунку валової маржі також існує формула.
  • Виглядає вона так:

ВР – Зпер = маржа валова

де:

  • ВР – прибуток яку отримує організація від продажу товару;
  • Зпер . – витрати на виробництво, зміст, зберігання, реалізацію та доставку товару;

Саме цей показник є основним станом підприємства на момент розрахунку. Вкладена організацією сума в виробництво, на так звані змінні витрати, показує маржинальний валовий дохід.

Gross margin або по-іншому маржа, в Європі, є відсотком від загального доходу підприємства від продажу товару після оплати всіх необхідних витрат. Розрахунок валової маржі в Європі розраховується у відсотках.

Відмінності біржовий і маржі в торгівлі

Для початку, скажімо, що таке поняття, як маржа існує в різних сферах, таких як торгівля і біржа:

  1. Маржа в торгівлі – поняття досить поширене через торгової діяльності.
  2. Біржова маржа – специфічне поняття, що застосовується виключно на біржах.

Для багатьох ці два поняття абсолютно ідентичні.

Але це не так, зважаючи на істотні відмінностей, таких як:

  • відношення між ціною товару на ринку і прибутком – маржа;
  • відношення собівартості товару спочатку і прибутку – націнка;

Різниця між поняттями ціни товару і його собівартістю, яка розраховується за формулою: (ціна товару – собівартість) / ціна товару x 100% = маржа – це якраз те, що широко застосовується в економіці.

При розрахунку по цій формулі можуть бути використані абсолютно будь-які валюти.

Використання розрахунків в біржовий діяльності

Що таке маржа простими словами розрахунок маржі за формулоюПри продажу ф’ючерсів на біржі, часто застосовується поняття біржової маржі. Маржею на біржах виступає різниця в змінах котирувань. Після відкриття позиції починається розрахунок маржі.

Для того, щоб було найбільш зрозуміло розберемо один приклад:

Вартість ф’ючерсу, який ви придбали 110000 пунктів на індекс РТС. Буквально через п’ять хвилин вартість зросла до 110100 пунктів.

Разом розмір варіаційної маржі склав 110000-110100 = 100 пунктів. Якщо в рублях – ваш прибуток 67 рублів. При відкритій позиції в кінці сесії, торгова маржа переміститься в накопичений дохід. На наступний день все повториться знову за тією ж схемою.

Отже, підіб’ємо загальний підсумок, відмінності між даними поняттями існують. Для людини без економічної освіти і роботи по такому напрямку дані поняття будуть ідентичні. І все – таки тепер ми знаємо, що це не так.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *